Αγαπητοί γονείς,

Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου &Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης. Η ιστοσελίδα αυτή αποβλέπει στην άμεση ενημέρωσή σας, γιατί πιστεύουμε πως ο ενημερωμένος γονέας είναι πιο χρήσιμος και πιο ενεργός στην σχολική κοινότητα. Θα χαρούμε να μας βοηθήσετε στην προσπάθειά μας αυτή στέλνοντάς μας παρατηρήσεις, σχόλια, κείμενα, άρθρα, links στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση:1odimotikokaterinis@gmail.com. Ελπίζουμε να γίνει αφορμή για μεγαλύτερη συνεργασία και περισσότερη συμμετοχή όλων των γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου μας.

"Βάλε στα βαζάκια το σωστό"! Πως η αντίθεση βοηθά στη Δυσλεξία



Ορθογραφικά λάθη και παρανοήσεις παγιώνονται και αναπαράγονται με διαφορετικό τρόπο σε κάθε παιδί με Δυσλεξία. Οι αιτίες αναζητούνται στην ιδιαιτερότητα αυτής της εγγενούς διαφορετικότητας στην νευρονατομία του εγκεφάλου που εμποδίζει να επέλθει, αυτοματοποίηση στην ορθογραφία.

Ως αυτοματοποίηση εδώ εννοούμε την ικανότητα του ατόμου να κάνει κάτι χωρίς να "σκέφτεται". Στα άτομα χωρίς Δυσλεξία η ορθογραφημένη γραφή αυτοματοποιείται κάτι το οποίο δυσκολεύεται να καταφέρει το δυσλεξικό άτομο. Έτσι βασικός στόχος ενός προγράμματος παρέμβασης αναδεικνύεται η μείωση του κόπου και του χρόνου που χρειάζεται να καταναλώσει το παιδί για να γράψει ορθογραφημένα.

Η άσκηση "Βάλε στα βαζάκια το σωστό" (1) συνεχίζεται από την άσκηση "Βάλε στα βαζάκια το σωστό" (2). Πάλι εφαρμόζεται ο κανόνας της αντίθεσης και εδώ ασχολούμαστε με τη σωστή χρήση των άρθρων "τον και των".

Υλικά: δυο βαζάκια, χαρτιά post it, σελίδες Α4

Άσκηση: Ετοιμάζετε τα βαζάκια και τα χαρτιά post it. Αφού φτιάξετε ένα βαζάκι για κάθε πτώση γράφετε στα χαρτιά Α4 πολλά αρσενικά ουσιαστικά στην Αιτιατική ενικού και Γενική πληθυντικού.

1ο βήμα: Βάζει τις λέξεις μέσα

Αφήνετε τις λέξεις ανακατωμένες μπροστά από το παιδί και το προτρέπεται να τις διαβάζει και να τις βάζει στο σωστό βάζο.

Για την Αιτιατική ενικού.

                           
Για την Γενική πληθυντικού.

                           
2ο βήμα: κάνει προφορικές προτάσεις.

Παράλληλα για πολλές από αυτές τις λέξεις ζητάτε από το παιδί να φτιάξει προφορικά μικρές προτάσεις πχ. "Μπορείς να ζητήσεις από τον διευθυντή μια συνάντηση;", "Η ευθύνη των δασκάλων είναι μεγάλη" ώστε να κατανοεί και τη χρήση των πτώσεων στη γλώσσα.

3ο βήμα: γράφει προτάσεις κατά υπαγόρευση.


Στο τετράδιο γράφει πολλές προτάσεις κατά υπαγόρευση χρησιμοποιώντας ορθογραφημένα το άρθρο στη σωστή πτώση κάθε φορά.

Βασικά tips: Η ασκήσεις αυτές εμπλουτίζονται ακόμα περισσότερο όσο το παιδί κατανοεί, εξελίσσεται και μπορεί να αυξηθεί ο βαθμός δυσκολίας.

Απευθύνεται: Σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες ως άσκηση παρέμβασης από εκπαιδευτικούς και ειδικούς θεραπευτές.


Άσπα Μητρακάκη
Ειδική Παιδαγωγός - Κοινωνική Ανθρωπολόγος
ειδικευμένη στην αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολίων/δυσλεξίας
email: amitrakaki@gmail.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δεκαδικό ανάπτυγμα ενός αριθμού

Εμπρόθετοι προσδιορισμοί

Άμεσο και Έμμεσο Αντικείμενο

Πότε βάζουμε κόμμα

Ρήμα, Υποκείμενο, Κατηγορούμενο, Αντικείμενο

Δικατάληκτα επίθετα

Αποχαιρετιστήριο μήνυμα της δασκάλας του ΣΤ`1 Πεδεκίδου Ευμορφύλη προς τους μαθητές της

Επιρρήματα

Πρόσκληση γιορτή λήξης σχολικού έτους