Αγαπητοί γονείς,

Σας καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου &Δημοτικού Σχολείου Κατερίνης. Η ιστοσελίδα αυτή αποβλέπει στην άμεση ενημέρωσή σας, γιατί πιστεύουμε πως ο ενημερωμένος γονέας είναι πιο χρήσιμος και πιο ενεργός στην σχολική κοινότητα. Θα χαρούμε να μας βοηθήσετε στην προσπάθειά μας αυτή στέλνοντάς μας παρατηρήσεις, σχόλια, κείμενα, άρθρα, links στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση:1odimotikokaterinis@gmail.com. Ελπίζουμε να γίνει αφορμή για μεγαλύτερη συνεργασία και περισσότερη συμμετοχή όλων των γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου μας.

Απλές ασκήσεις για βελτίωση στην ανάγνωση

Απλές αλλά αποτελεσματικές ασκήσεις για βελτίωση στην ανάγνωση, που μπορείτε εύκολα να κάνετε με τα παιδιά σας στο σπίτι, κατάλληλες και για εξάσκηση στη σχολική τάξη.
Ζητάμε από το να παιδί να βρει:

-Λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα –μ- (ή οποιοδήποτε άλλο)

-Λέξεις που αρχίζουν από τη συλλαβή –βε- (ή άλλη)
-Λέξεις που έχουν μέσα το γράμμα –ρ- (και με όλα τα γράμματα)

-Λέξεις που να περιέχουν τα γράμματα –μ- και –λ- π.χ. λεμόνι, καλάμι, μαλλιά
-Λέξεις που να περιέχουν το σύμπλεγμα –κρ- (και με όλα τα συμπλέγματα)

Φτιάξτε με λευκό χαρτόνι κάρτες με τις συλλαβές. Μπορείτε να παίξετε πολλά παιχνίδια με αυτές. π.χ. Βάζετε τις κάρτες πάνω σε μια επιφάνεια και ζητάτε από το παιδί να σας δώσει την κάρτα με μία συλλαβή. Ζητάτε το παιδί να σας φτιάξει μια λέξη π.χ. γα-τα. Το παιδί μπορεί να διαβάσει την κάθε κάρτα με τις συλλαβές. Μπορείτε επίσης να φτιάξετε μια λέξη και να ζητήσετε από το παιδί να τη διαβάσει.
Φτιάξτε πάντα σε λευκό φόντο και έντονα χρώματα και γράμματα, κάρτες με όλα τα γράμματα της ελληνικής γλώσσας, κεφαλαία και μικρά. Ζητάτε από το παιδί να σας προφέρει το κάθε γράμμα, να βρει λέξεις που αρχίζουν από το κάθε γράμμα και να άντιστοιχίσει τα κεφαλαία με τα πεζά γράμματα.

Καλλιεργείστε την αναγνωστική διαίσθηση φτιάχνοντας προτάσεις από τις οποίες λείπει μια λέξη. Ο βαθμός δυσκολίας εξαρτάται από την ηλικία του παιδιού. π.χ. Κάθε πρωί τρώω......., Πάω για.................στη θάλασσα. κ.λ.π
Φτιάξτε πίνακες, τους οποίους θα διαβάζουν τα παιδιά:
-με λέξεις που διαφέρουν στο πρώτο γράμμα. π.χ. πόδι-ρόδι, χάδι-λάδι, θέμα-δέμα, ζάρι-ψάρι, γέλα-σέλα κ.λ.π.
- σχηματίζονται με αντιμετάθεση συλλαβών π.χ. ζάρι – ρίζα, παπί – πάπια, λάμπα – μπάλα
- διαφέρουν μόνο στον τονισμό π.χ. άλλα – αλλά, γέρος - γερός, ρόδια - ροδιά, πόδια - ποδιά, χάλια - χαλιά κ.λ.π
Διαβάστε ένα κείμενο μαζί. Δηλαδή καθορίστε τη σειρά και τον κανόνα και διαβάστε εναλλάξ με το παιδί. π.χ. μια πρόταση το παιδί και μία ο μεγάλος ή μια παράγραφο ο καθένας.

Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
Πηγή: http://e-didaskalia.blogspot.gr/2016/09/blog-post_418.html#ixzz4L3CjfO7A

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δεκαδικό ανάπτυγμα ενός αριθμού

Άμεσο και Έμμεσο Αντικείμενο

Εμπρόθετοι προσδιορισμοί

Πότε βάζουμε κόμμα

Δικατάληκτα επίθετα

Ρήμα, Υποκείμενο, Κατηγορούμενο, Αντικείμενο

Αποχαιρετιστήριο μήνυμα της δασκάλας του ΣΤ`1 Πεδεκίδου Ευμορφύλη προς τους μαθητές της

Επιρρήματα

Πρόσκληση γιορτή λήξης σχολικού έτους